Re: kupowanie sprzetu + software OEM

Autor: Wojtas (wojtas9988_at_wp.pl)
Data: Tue 07 Oct 2003 - 23:00:52 MET DST

Użytkownik "key" <keylo_at_poczta.wywalto.onet.pl> napisał w wiadomości
> moze ktos z grupowiczow orientuje sie dokladnie jak wyglada sprawa zakupu
> oprogramowanie OEM w Polsce. jak wiemy, moze byc ono sprzedawane (i potem
> uzytkowane) z jakas konkretna czescia komputera.
> pozostaje pytanie, czy moze to byc np. karta sieciowa, czy wiatrak do
> obudowy ;]

Windows oem mozna kupic np. z karta sieciowa, flopem. Czyli z urzadzeniem ze
srodka kompa. Myszka raczej odpada ...
Office OEM wg tego co mi powiedzieli w M$ musi byc sprzedawany z calym
komputerem PC.
Moze ktos potrzebuje office OEM ? :)

> jest troche ofert sprzedazy takiego software'u. na ile jest to legalne w
> Polsce?

Jako uzytkownik musisz kupic zgodnie z zasadami licencji. Czyli jak masz
fakture na kompa z officem oem to jest git, nie ma czego sie przyczepic.
Najlepiej zadzwonic do M$ i sie wypytac, ja wlasnie tak zrobilem.
Jak sprzedaje sie nie do uzytkowania, tylko do dalszej odsprzedazy to zasady
licencji nie obowiazuja. Czyli np. hurtownia moze firmie sprzedac OEMa bez
kompa, ale firma uzytkownikowi oprogramowania juz musi sprzedac zgodnie z
zasadami licencji. Inaczej oem bedzie taki jak pirat ...
Kontrola moze poprosic o fakture na office razem z komputerem.

--
Wojtek
Moja strona o wyciszaniu PC-ta: http://www.astercity.net/~wojtas99/