Re: Wyciszenie komputera

Autor: benek (benek.benek_at_-wp.pl-)
Data: Tue 07 Oct 2003 - 16:20:29 MET DST

> Chcialbym maksymalnie wyciszysz moja maszyne - co polecacie? Wymiana na
> jakas dzwiekoszczelna obudowe (jaka?), ...

moze to Ciebie zainteresuje http://www.moded-kompz.net/?name=Mods&id=50
masz tam przy okazji jak wyciszyc chipset, itd
buda funkcjonlana, ladna i cicha - niestety droga :-(

> ...a moze po prostu wymiana wszystkich
> zrodel halasu - inny radiator na procesor (mam p4 box - da sie w ogole?),

jaki dokladnie procek - jak jakis slabszy (np 1.6A, ...) to spokojnie
styknie Zalman CNPS-7000AlCu w trybie silent - do mocniejszych zreszta tez

> na plyte glowna,

Zalman NB32J lub ten nowy NB47J - tylko sprawdz mocowania kolo chipsetu bo
ostanio jest nowa tendencja na brak dziurek i mocowanie na sprezynujacy
kawalek "druta" :-P ewentualnie jak bedziesz zmienial chlodzenie na procku
sam mozesz cos wyciac z tego boxowego radiatora

> zestaw chlodzacy na karte graficzna - bez wiatraka no i

a karta graficzna jaka ?
dla przykladu ja od paru dni mecze Gainwarda GF3 Ti/450 TV GS (domyslne
ustawienia 200/450) na samym (odpowiedno spreparowanym) duzym radiatorze na
PIV CoolerMaster DI4-7H53D-0L troche sie grzeje ale w granicach rozsadku -
calkowity kosz okolo 1/5 ceny "kanapki" Zalmana :-) powierzchnia oddawania
ciepla okolo 1100cm^2

> oczywiscie ponownie zasilacz.

jak masz gdzie kupic to polecam cos firmy SeaSonic - wentylator w moim
SS-300FS nawet latem nie przekraczal 1400rpm (standard 1100-1200)

> nie podkrecam ani procesora ani innych
> podzespolow.

ale zawsze mozesz zrobic odwrotnie :-P troche odkrecic procka - jak masz
Intela np na szynie 533 to dac na 400, dodatkowo obnizyc napiecie o jakies
0.15-0.2V i od razu bedzie chlodniejszy -> potrzebne beda mniejsze obroty
wentylatora :-)

pozdrawiam