Piszczący dysk.

Autor: TRH alias Bubby (46349_at_poczta.fm{usun_to})
Data: Tue 07 Oct 2003 - 12:50:19 MET DST

Mam WD Caviara 80GB/7200rmp/8MBcache. Ma około 3 miesięcy. Jest to tan nowa
seria z pomiarem temperatury.
Przez jakiś czas działał dobrze. Dopiero ze 2-3 tygodnie temu zaczął
piszczeć. Nie piszczy na szczęści cały czas. Czasem po kilku godzinach pracy
kompa, a czasem odrazu. Wystarczy wtedy że wyłączę kompa, uruchomię ponownie
i mam na jakiś czas spokój. Czy ta się to jakoś rozwiązać w inny sposób?
Serwis raczej nie przejdzie. Jakich znam to podłączą dysk, zobaczą że działa
i oddadzą z powrotem. Co może być przyczyną? Dysk był parę razy wyjmowany z
kompa, na przykład gdy zabierałem go do kumpla aby zgrać różne rzeczy od
niego. Czyżby uszkodził się w transporcie?

BTW Ile może być wart? Rozważam sprzedaż go i kupno nowego. Jest w miarę
dobrym stanie, widać ślady użytkowania, ale nie ma batsktorów i ogólnie
dobrze się sprawuje.