Re: A co się stanie, gdy wsadzę tu palec?

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_magsoft.com.pl)
Data: Mon 06 Oct 2003 - 10:16:07 MET DST

Hi,

"Mariusz Jędrzejec [mr.]" wrote:

> [...]
> Chciałbym zatem zapytać fachowców jakie faktycznie niebezpieczeństwa
> czyhają na komputerowych majsterkowiczów (i czego się trzymać, by uniknąć
> ryzyka :) - oczywiście mam na myśli wyłącznie sytuację, gdy sprzęt jest
> fizycznie odłączony od sieci (BTW: wszystkim odradzam ufanie jakimkolwiek
> wyłącznikom - sprzęt powinien być odłączony na zicher).

Wiesz... Te wszystkie zastrzeżenia nie wynikają z tego, że
grzebanie w sprzęcie jest niebezpiecznie. Generalnie nie jest.
NIESTETY nie jest.

Jak widzę masy ludzi grzebiących w komputerach, a pozbawionych
podstawowej wiedzy na temat elektroniki, to naprawdę chciałbym,
by nieostrożne obchodzenie się z wnętrzem komputera groziło
poparzeniem lub porażeniem.

W tym wszystkim chodzi o _psucie_. Firmy zabezpieczają się
przed ludźmi, których odstraszy jedynie informacja o niebez-
pieczeństwie czyhającym na osobę otwierającą urządzenie.
Dzięki temu mają nieco mniejsze straty na nieuzasadnionych
roszczeniach gwarancyjnych.

Niebezpieczne (naprawdę) jest grzebanie przy monitorze i
zasilaczu, co już zresztą napisałeś. Jedno i drugie w czasie
pracy może naprawdę trzepnąć, a nawet po wyłączeniu wymaga
bardzo ostrożnego obchodzenia się. Poza tym grzebanie w tych
elementach może przynieść najgorsze rezultaty, gdyż są to
urządzenia w miarę łatwozapalne.

| Radosław Sokół  |  mailto:rsokol_at_magsoft.com.pl          |
|                 |  http://www.grush.one.pl/              |