Re: [ot] amd vs intel

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_magsoft.com.pl)
Data: Mon 06 Oct 2003 - 09:56:01 MET DST

Hi,

Mumin wrote:

> Zamierzam zmodernizować swój sprzęt i zastanawiam
> się jaką technologię obrać. Ciąglę słuszę o tym, że AMD
> taki tani i ładnie się sprawuję, lecz z tego co widzę PIV
> okazuje się dużo lepszą ofertą. Myślę o procku z HT lub MP
> a przecież gdybym chciał AMD duala to zapłaciłbym 2x tyle,

A po co? Myślisz, że Pentium 4 z HT będzie szybszy od jednego
Athlona?

A z tym MP to mocno przesadziłeś. Wieloprocesorowa maszyna
na Pentium 4 to koszt niemiłosierny, zresztą jak w przypadku
większości komputerów wieloprocesorowych. Athlon w takim
przypadku i tak jest tańszy.

> a pozatym magistrala w AMD'kach to 266 podczas gdy w
> PIV to 400.

Co z tego? Myślisz, że to coś daje?

> Pozatym bardziej mi odpowiada Intel (proc)
> z Intelem (chipset) a via + amd to chyba nie jest najlepszy
> sposób na stworzenie kompatybilnej konfiguracji.

A to dlaczego?

> Czy warto więc kupować AMD?

Wybacz, ale Twój list wygląda tak, jakbyś za wszelką cenę
chciał udowodnić niższość AMD. Wynajdujesz nieistotne fakty
i przedstawiasz je tak, jakby były wielką porażką. Usiądź
na chwilę spokojnie z cennikiem w ręku i z benchmarkami na
ekranie i porównaj najzwyklejszego Athlona XP z Pentium 4
o podobnym oznaczeniu (najlepiej niech Athlon ma oznaczenie
wydajności o jakieś 200 punktów wyższe). Przy tej samej
lub wyższej wydajności cena Athlona powinna być wyraźnie
niższa, zaś jego stabilność -- o ile komputer poskłada
ktoś, kto się na tym zna -- dokładnie identyczna.

| Radosław Sokół  |  mailto:rsokol_at_magsoft.com.pl          |
|                 |  http://www.grush.one.pl/              |