Re: athlon 64

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_magsoft.com.pl)
Data: Mon 06 Oct 2003 - 10:10:13 MET DST

Hi,

}*HEARTSHADE*{ wrote:

> Nie podoba mi sie wydajnosc ATHLONKA 64 na 64 bitowym systemie i
> np. 32 bitowym 3d marku...

A skąd masz 64-bitowy system? Bo pod Linuksem 3DMark chyba
nie chodzi najlepiej, zaś Windowx XP jeszcze nie ma i długo
nie będzie -- a beta do badania wydajności się nie nadaje.

Porównaj zresztą te wyniki z wynikami Itanium z finalną
wersją Windows :) To też 64-bitowy procesor ;)

> Ja sie z tego ciesze, Ty sie z tego cieszysz, ale jest jeszcze cala rzesza
> ludzi ktorzy cenia sobie ilosc Mhz czy Ghz i to oni beda zadawac te trudne
> pytania
> "a ile on tam ma naprawde tych herzow". Do konca mialem nadzieje ze Amd nie
> zrealizuje swojego planu i wypusci procki z normalnym taktowaniem, ale z
> tego
> co widze to ida ku temu co kiedys zapowiedzieli,ze:
> 1 mhz AMD bedzie sie rownal 2 mhz Intela

I co z tego? Skoro procesor jest oznaczany systemem "niby-
megahercowym", to niedouczeni użytkownicy będą usatysfakcjono-
wani -- choćby nawet mylnie brali oznaczenia za częstotliwość.

Dla zaawansowanych użytkowników jest AXP 64 FX. Tam nie masz
w ogóle ani informacji o taktowaniu, ani o porównaniu z P4.
Masz czyste oznaczenie wydajnościowe :)

> Hm... wedlug mnie powinno byc odwrotnie.
> Pokazac najpierw potezna moc,a potem pomalutku ku niej prowadzic
> cala linie produkcyjna. Liczy sie pierwsze wrazenie i jak pisalem wczesniej

Wiesz, czym by się to skończyło? Nikt by nie kupował i tak
tych najdroższych modeli, a pewnie sprzedaż najtańszych też
by spadła, bo wszyscy by myśleli "poczekam, aż te szybsze
stanieją i zastąpią te wolniejsze". A tak nie ma wyboru i
rynek się kręci.

Pewne decyzje są niezrozumiałe dla użytkowników, gdyż bazują
wyłącznie na planach ekonomicznych i chęci zysku. AMD nie jest
tu ostatnio inny od Intela -- poprawili nieco swój marketking
i zaczynają na tym zyskiwać wreszcie.

> rzeczy Intelowych klientow zapewne tak. Jezeli AMD w kilku gowniancyh
> gazetach i serwisach wygra nad intelem - marketingowy sukces murowany

No i teraz wygrywa. Jak dla mnie olbrzymia przewaga procesora
AXP64 3200+ nad Pentium 4 3200 MHz w grach to coś akurat na rynek
masowy. Ktoś oglądający benchmark w gazecie powinien być od razu
zafascynowany. A o trybie 64-bitowym należy zapomnieć do czasu
premiery finalnej wersji Windows 64-bit -- w końcu tu nie chodzi
tylko o 64 bity, ale o czystą wydajność choćby w trybie 32-bitowym.
Normalnym użytkownikom zalety trybu 64-bit nie są niezbędne.

> Slyszales o dzisiejszych planach intela .... ???

Tak, mają straszne problemy z Prescottem i mocno myślą,
co zrobić z następcami Pentium 4. Trochę im to zajmie, bio-
rąc pod uwagę powolny start Pentium 4.

> 30-40 %. W bardziej nierealnych marzeniach pozostaje wizja nieistnienia
> INTELA, ale to tylko marzenia...

To jest nierealizowalne, i bardzo dobrze. Nic nie mam przeciwko
Intelowi, używam ich procesorów, jestem z nich zadowolony.
Ze względów ekonomicznych preferuję AMD i najbardziej bym
chciał, aby obie firmy egzystowały obok siebie, mobilizowane
nie tyle walką między sobą, a raczej "podgryzaniem" w wykonaniu
mniejszych producentów (np. VIA czy Transmeta). I chyba większość
użytkowników woli właśnie taki scenariusz :)

| Radosław Sokół  |  mailto:rsokol_at_magsoft.com.pl          |
|                 |  http://www.grush.one.pl/              |