Re: Ktora drukarka Samsung ML-1210 czy HP 1000W?

Autor: macminer (macminer.out_at_polbox.com)
Data: Sun 05 Oct 2003 - 22:03:49 MET DST

Miiiixxo wrote:

> Wiesz z tego co wiem to Samsung dopiero zaczyna z drukarkami
> -a Oni jak zaczynaja to musi troche wody w (sa tam jakies rzeki:))
> zanim to bedzie przyzwoite....

Akurat w tym wypadku nie masz racji za grosz. Te firmy, które produkują
od lat drukarki w zasadzie od dobrych paru lat prowadzą politykę
równania w dół (mowa o niższych półkach cenowych). Bodajże
najporządniejszymi drukarkami były HP serii 4. Kolejne modele drukarek
są coraz gorsze, mają coraz słabszej jakości podzespoły. Oczywiście
pojawiło się w międzyczasie parę innowacji, jak syntetyczny toner, który
m.in. umożliwił obniżenie temperatury spiekania, dzięki czemu krócej
czeka się na pierwszą stronę. Ale z tych innowacji korzystają
praktycznie wszystkie nowsze drukarki dostępne obecnie na rynku, w tym
Samsung.

A teraz konkretnie: HP1000W jest drukarką GDI (w odróżnieniu od
droższych HP), nie ma systemu kalibracji czerni, regulacji potencjału
bębna i paru innych "drobnostek" - słowem jest to najlepszy przykład
filozofii "wziąć porządną drukarkę, usunąć z niej wszystko, co kosztuje
i wstawić w segment tanich drukarek, żeby nie dać zarobić konkurencji".
Sorry, ala taka filozofia nie przynosi efektów w postaci drukarki godnej
polecenia.

Co do Samsunga ML1210 - czytałem kilka jego recenzji w różnych serwisach
i pismach. Wszędzie autorzy zaskoczeni byli jakością i dopracowaniem
tego sprzętu. Teraz pojawił się nowszy model ML1510 i ML1710 - są
odrobinę droższe, ale jeśli rzeczywiście zależy ci na uniknięciu
ewentualnych chorób wieku dziecięcego, możesz wybrać któryś z nich.
Szczerze mówiąc - jeszcze bardziej "smakowicie" wygląda ML1750 - ale ta
kosztuje już ok. 1150 PLN .

Zapewne wiesz, ale na wszelki wypadek przypominam: to co zaoszczędzisz w
momencie kupna drukarki, wydasz później na eksploatację. BTW - Samsung
ma toner na 3000 stron w przyzwoitej cenie, ale ten, który dostajesz z
drukarką w momencie kupna starcza tylko na 1000 stron - więc nie zdziw się.

--
  |. .|     <|/   {# macminer
  |_-_|      |   {## @polbox.com
|___==|    / / {### aka Maciej Gornicki