Re: TV-out problem (GeForce4 MX 440)

Autor: Dariusz (darekzal_at_NOSPAM.gazeta.pl)
Data: Sun 05 Oct 2003 - 17:44:03 MET DST

Andrzej K. Brandt <andy_at_klub.wesolego.spammera.pl> napisał(a):

> Witam,
>
> mam kartę (Gainwarda) z GeForce4 MX 440. Ma ona wyjście TV-Out w postaci
> gniazda S-Video. Kupiłem więc kabelek S-Video (+ jack do fonni) -> Eurozłącze
> i od wczraj usiłuję uzyskać na telewizorze obraz. Jak dotąd bez efektu. To co
> dostaję na ekranie TV to coś jakby niewstrojona stacja [1] - obraz jest
> czarnobiały i lata, można się dopatrzeć że to jest ten obraz z kompa - jak
> się coś rusza na ekranie to i tam się rusza itp.
>
> Ściągnąłem najnowsze drivery z nVidii (45.23) co nic nie zmieniło, bawiłem
> [...]
Sprawdź kabel, ja taki objawy miałem na kablu "do komputera" ja zapewniał
sprzedawca. Po sprawdzeniu okazało się, że wtyki są źle połączone,
chrominancja zamieniona z luminancjią i w dodatku sygnał leci po oplocie.
Dopiero po przełożeniu styków w eurozłączu otrzymałem obraz ( sygnał dalej po
oplocie ). Weź bateryjkę z żaróweczką ( jak nie masz multimetru ;)) i sprawdź
połączenia. Dwa styki przy plastikowym "kołku" to masa, a dwa pozostałe to
sygnały, patrz http://www.boras.prv.pl/tvout/.
Pzdr
Dariusz