Re: Po modernizacji gorzej niż przed : )

Autor: Michał Młynarczyk (faq_at_telefon.gsm.pl)
Data: Sun 05 Oct 2003 - 13:30:18 MET DST

radxcell napisał/a...

> widze fascynacje numerkami

 A ja widzę ślepe zapatrzenie we własny sprzęt.

> nie zdziwilbym sie gdyby przy porownaniu dzialania w windowsach
> (otwieranie aplikacji, wlaczanie media playera itp), subiektywnie
> p2 dzialalby sprawniej...
> moj pentium 1G dziala w windach duzo szybciej od Athlona 1.8 kolegi...

 Każda pliszka swój ogonek chwali, ale naprawdę, nie popadajmy w
 przesadyzm. Subiektywna sprawność działania komputera zależy od
 co najmniej kilkunastu czynników spośród których procesor jest dość
 ważny, ale nie jedynym. Jeśli porównujesz P3 1Ghz na płycie z BX,
 dobrym dyskiem 7200rpm i sporą ilością pamięci z Athlonem na jakimś
 SiSie od ECSa to faktycznie, porównanie może wyjść na korzyść P3.
 Tylko że nie jest to wina procesora. Wracając do pytania. Po pierwsze
 C300A to już procesor wyposażony w cache (faktycznie, pozbawione tego
 dobrodziejstwa 266 i 300 potrafiły chodzić gorzej niż P-MMX). Po
 drugie, chipset na użytej płycie nigdy nie należał do elity, ale
 gwarantował stabilną i w miarę sprawną pracę. Być może sama płyta
 jest uszkodzona albo została wyprodukowana przez kiepskiego
 producenta (Zida, PC Chips, Elpina...) - stąd niska wydajność.

--
Michał Młynarczyk / faq_at_telefon.gsm.pl