Ile dysków wytrzyma zasilacz?

Autor: Sławomir Suchacz (slawomir_suchacz_at_NOSPAM.gazeta.pl)
Data: Sun 05 Oct 2003 - 11:35:01 MET DST

Witam

Konfiguracja komputera:
Asus P3BF, procesor PIII 500 MHz
512 MB RAM, Radeon 9000pro, SB128, Lan Intel
Karta FW, Karta ATA133 na PCI, CDRW LG
HDD: IBM, 41 i 30.9 GB
Zasilacz Maxpower 300W

Zamierzam podłączyć jeszcze dysk IBMa 120 GB.
Ale nie została już żadna wolna końcówka zasilająca dla dysku. (jedna może być
wolna, ale podłączony jest na niej wentylator od obudowy)
Nie mam stacji dyskietek więc postanowiłem że podłączę zamiast jej złącza
złącze do zasilania dysku.

I moje pytanie jest następujące: czy zasilacz poradzi sobie z takim poborem
mocy? Powiem tylko że z tym komputerem nie miałem dosłownie nigdy żadnego
problemu (z wyjątkiem programowych). Zasilacz w obecnej konfiguracji jest
chłodny, a wentylatora prawie nie słychać (zagłusza go Radeon).
Czy po podłączeniu kolejnego dysku mam się spodziewać nieprzewidywalnych zwisów?

Pozdrawiam
Sławek