Re: Pytania co do tej plyty GA-7N400 Pro2

Autor: JZ (jurekz_at_poczta.onet.pl)
Data: Fri 31 Oct 2003 - 09:17:43 MET

> Mam pare pytan zwiazanych z plyta Gigabyte GA-7N400 Pro2.

Mam i używam tej płyty więc mogę ci co nieco o niej powiedzieć

> 1)Zauwazylem ze po wlaczeniu komputera wiatraczek na cipsecie sie kreci a
> momencie kiedy wejdzie do windows XP przestaje sie krecic. Czy to jest
> normalna praca tego wiatraczka.

U mnie tak samo, podobno zależy to od temperatury, ale gdy działa wydaje
dość głośne i męczące dzwięki to go wyłączyłem. Sprawdzałem też kilka razy
temperature tego czipa i niezależnie jak długo lub jak intensywnie był
używany to zawsze temperatura była poniżej 40 stopni znaczy się może działać
bez wiatraka.

> 2) Jak najlepiej ustawic prace procesora AMD 2500+ na tej plycie aby
dzialal
> najszybciej.

Najszybciej nie znaczy najstabilniej lub najlepiej . U mnie wystarczy
ustawić szynę na 200 i od razu hula jakby był 3200. Ale jest to możliwe jak
masz wydajne ramy ( umnie Twin Mosy) i możliwe że znaczenie ma napięcie na
procesorze. U mnie mimo że powinno byc 1,65 na bartonie 2500 to jakimś cudem
zawsze jest ok. 1.71 może dlatego więc u mnie to chodzi z tą prędkością. Ale
czy takie ustawienie jest stabilne, jak do tej pory było, ale nie stać mnie
na brak tej stabilniści bo komp u mnie działa 24h i wolę mieć pewność że tak
będzie cały czas. Należy też pamiętać że taki overklokin pociąga za sobą
zwiększenie wydzialania ciepła a to wprost proporcjonalnie przekłada się na
hałas!!! A skrucenie jakiegoś kodowania z 10 godzin do 8 to dla mnie nie
jest znacząca różnica, bo i tak trzeba czekać.

Swoją drogą prawdopodobnie będziesz zdziwiony temperaturą jaką pokazuje bios
i inne programy bo 57-64 stopni na procku to na tej płycie podobnież
standard, a jak by było inaczej to daj znać.

> 3) Jaki najlepiej uzywac program do monitorowania pracy komputera
> (temperatura, obroty wiatraczkow, itp).

Aida, najlepszy friewerowy program do diagnostyki, pokazuje rónież napięcie
i temperatury. Trza tylko uważać z nim na komputerach Compaq, ale pewnie
takiego akurat nie masz.

> Za wszystkie odpowiedzi z gory dziekuje
> Jerzy

Też Jerzy pozdrawiam imiennika ;o)