Re: Padnięty MBR - ratunku !!!

Autor: Michal Kawecki (kkwinto_at_o2.px)
Data: Thu 30 Oct 2003 - 20:28:00 MET

Łukasz Piwowarski wrote:
> Pomocy! W niewyjaśnionych okolicznościach dziś rano padł mi dysk.
> Wygląda na to że w jakiś sposób skasowała się tablica partycji, bo
> Partition Magic pokazuje dysk jako nie zpartycjonowany. Dysk to WD 80
> GB z 8MB cache. Czy da się jakoś uratować dane !?!? Jak to się mogło
> stać, komputer działał jeszcze wczoraj wieczorem, został normalnie
> wyłączony a dziś rano się już nie podniósł. Z góry dzięki za wszelką
> pomoc.

Nie powinno być problemów z odzyskaniem partycji (o ile nie zostały one
przy okazji uszkodzone). Do odtworzenia tabeli partycji użyj BootIt
http://www.terabyteunlimited.com i jego polecenia Undelete. Programu nie
trzeba instalować.

Nie używaj żadnych edytorów partycji ani programów typu fdisk, chyba że
dobrze wiesz, jakie zmiany one wprowadzają na dysku.

Na przyszłość zrób sobie kopię pierwszej ścieżki dysku (tej z MBR) -
albo programem BootIt, albo darmowym MBRWork
http://www.terabyteunlimited.com.

--
M.
/odpowiadając zmień px na pl/