Re: Padnięty MBR - ratunku !!!

Autor: Wojciech Krolik (wojk_at_uci.agh.edu.pl)
Data: Thu 30 Oct 2003 - 19:57:26 MET

On Thu, 30 Oct 2003, Łukasz Piwowarski wrote:

> Pomocy! W niewyjaśnionych okolicznościach dziś rano padł mi dysk. Wygląda na to
> że w jakiś sposób skasowała się tablica partycji, bo Partition Magic pokazuje
> dysk jako nie zpartycjonowany. Dysk to WD 80 GB z 8MB cache. Czy da się jakoś
> uratować dane !?!? Jak to się mogło stać, komputer działał jeszcze wczoraj
> wieczorem, został normalnie wyłączony a dziś rano się już nie podniósł. Z góry
> dzięki za wszelką pomoc.

Jesli nie jest fizycznie uszkodzony to raczej tak

1 - proponuje nadpisac MBR standardowym za pomoca programu fdisk.com z
DRDOS
2 - utworzyc na nowo partycje _tak samo_ jak przed awaria.

(0 - dla pewnosci przed wszelkimi operacjami na hd utworzyc jego img na
innym, wiekszym dysku, proponuje linuksowy dd

dd if=/dev/hda of=/mnt/inny_dysk/obraz_uszkodzonego_dysku.img
w przypadku fiaska operacji na partycjach zawsze mozna odzyskac stan
poczatkowy przez:

dd if=/mnt/inny_dysk/obraz_uszkodzonego_dysku.img of=/dev/hda)

Oczywiscie hd primary na ide0 = hda= uszkodzony dysk

Wojtek