Re: Internet w kablowkach osiedlowych

Autor: Jacek \ (plumpixjr_at_wp.pl)
Data: Thu 30 Oct 2003 - 12:59:24 MET

> Czy majac jedno lacze da sie korzystac z internetu na dwoch komputerach ?
Po
> udostepnieniu polączenia internetowego dla drugiego komputera narzedziem
> dostepnym np w windows98 (udostepnienie polaczenia internetowego) serwer
> odrzuca adres mac karty sieciowej drugiego kompa. Jest jakis softwer ktory
> umozliwi korzystanie z internetu na drugim kompie ?

Da się dla dwóch i więcej komputerów.
Kupujesz drugą kartę sieciową i postępujesz zgodnie z tym opisem:
http://www.lo.olecko.pl/sbs/udost.htm
Co prawda da się nawet w ten sposób zrobić udostępnianie przy użyciu jednej
karty sieciowej, jednak w moim przypadku miałem z tym problemy, które
zniknęły po zainstalowaniu drugiej karty.
Poza tym proponuję także ustalić na podłączonym komputerze stały numer IP ,
dzięki czemu nie będziesz miał problemów z firewallami (jeżeli używasz) tzn.
każdorazowe zatwierdzanie nowego adresu, albo nawet kłopoty z
udostępnianiem.
Jest tylko jedna wada takiego udostępniania - jeżeli chcesz korzystać z
internetu na innych komputerach to ten pierwszy, który ma udostępnienie od
prowridera musi być uruchomiony.
Jest jeszcze inne rozwiązanie - postawienie własnego serwera na komputerze
klasy nawet 486 i odpalenie na nim choćby nawet dyskietkowej dystrybucji
Linuxa. Taki serwer ma tą zaletę, że jest mniej energożerny.

Jacek "Plumpi"