kupilem wlasnie '19 lcd, eizo, jakies pytania?

Autor: Dexter (dexter-hagen_at_wp.pl)
Data: Wed 29 Oct 2003 - 23:44:38 MET

kupilem wlasnie '19 lcd, eizo, jakies pytania?
chetnie podziele sie spostrzezeniami, model L767, cena 4800

oto 1,

razi mnie jedna rzecz, przyzwyczajony do dobrego crt 19 sony, zawsze mialem
w miejscu czerni absolutna czern.
pracuje zwykle w nocy, gdzie przy braku oswietlenia od razu latwo jest
wychwycic jakiekolwiek swiecenie czerni.

Pewnie nawet nikt nie zdaje sobie sprawy z tego, bo widzac ustawienia
monitorow crt u znajomych, w sklepach, biurach, ludzie wszedzie maja
ustawiona brightness tak, ze czern jest szara i swieci, zeby po prostu cos
bylo wiadac w slonecznych pomieszczeniach

ale mnie jasna czern po prostu denerwuje, mam ustawiony monitor crt tak, ze
czern to czern i basta

ale w moim eizo po prostu sie nie da tak, w nocy czern zawsze lekko swieci,
nie wiedzialem nawet ze tak bedzie bo nigdy nie zobaczycie tego w sklepie,
gdzie jest oswietlenie, i w monitorze ustawiony duzy kontrast, ja tez tego
nie widzialem, az do momentu gdy przysiadlem sobie w nocy zaraz po
zakupieniu tego panela 19 eizo i zobaczylem podswietlenie czerni

moge ustawic sobie jasnosc na zero, wtedy swiecenia nie ma, z tym ze
wszystko jest bardzo ciemno, przy normalnych ustawieniach czern swieci

ale widac to oczywiscie przy duzych czarnych powierzchniach.

zastanawiam sie, dlaczego w zadnym tescie nikt nie poruszyl tego problemu,
pewnie dlatego ze nikt nie wpadl na pomysl testu monitora w ciemnosci

nie wiem, czy jest to ogolnie zaleta wszystkich lcd czy tylko tak zachwalany
eizo tak ma, moze posiadacze przeprowadza pare testow i sie wypowiedza?

zrobcie sobie plik graficzny z czernia i dajcie w przegladarce fullscreen,
po czym wylaczcie monitor i wlaczcie (przy ustawieniach optymalnych)

i powiedzcie czy wam swieci

nie znam sie na panelach, a kupilem ten bo obraz jest rewelacyjny w windows,
biel blelutka, ostrosc, mucha nie siada, w dzien kontrast jest zajebisty,
wszystko wyraziste, swiatlo sie nie odbija od matowej powierzchni, obraz
duzy, no wszystko git

poza tym pieprzonym podswietleniem

nie wiedzialem ze w ogole cos takiego istnieje

pozdrawiam