Re: Jaki HDD - HELP !!! - znowu sie rozlecial

Autor: Sniper (sniper10000_at_f2virt.onet.pl)
Data: Wed 29 Oct 2003 - 13:49:18 MET

Użytkownik "artg" napisał:

> poleciał mi już drugi HDD [...] Kur..a, co to dyski.

Dyski jak każde inne. Każdej firmie trafia się jakaś wadliwa seria, choć
akurat w tym przypadku wcale nie musi to być ten problem. Może twój system
szwankuje i nie może się z nimi poprawnie dogadać.

> Co teraz radzicie kupić.

Zwróć uwagę na długą gwarancję i cenę na jaką możesz sobie pozwolić.
Parametry wydajnościowe są pomijalne, bo wszystkie dyski są teraz bardzo
szybkie. Warto też pamiętać, że nowy WD Caviar wydaje z siebie dość męczący
wysokotonowy pisk (związany z obrotami talerzy). Seagate Barracuda 7200.7
jest sporo głośniejszy od Barracudy IV (ale mimo to dość cichy). A Maxtory
lekko terkoczą, co niektórych może doprowadzić do nerwicy.

> HDD 80 GB Seagate ten co "polecial" nie "idzie"
> jako Master, jako Slave chodzi OK. co to jest ?

Problemów może być wiele. Albo masz uszkodzoną taśmę IDE, za mocno
nadtaktowaną magistralę PCI i kontroler tego nie wytrzymuje, albo źle
podłączasz dysk do taśmy (Master powinien być na końcu taśmy), albo coś w
BIOS'ie namieszałeś, albo coś z płytą nieteges, itp., itd.

--
Pozdrawiam,
Sniper