Re: unknown CPU ?

Autor: Marcin Wojtczuk (we-steal-from-artists_at_riaa.com)
Data: Sat 04 Oct 2003 - 09:43:46 MET DST

Pirate claimed:
> mam płyte ABIT KT7E + procesor AMD Athlon 1,6+ kiedy wlozylem procesor 1 raz
> to w Biosie pokazało mi nazwe porca Athlon a pozniej juz pisze wszedzie
> tylko "Unknown CPU Type"
> pisze to w biosie jak i windowsie bios mam najnowszy ze strony abita
> nowszego niegdzie nie widziałem
> co moze byc przyczyna takiego wykrywania ?.

Firmowe podkręcanie magistrali (167.5MHz na przykład) żeby w Chipie napisali
że Abit rulez przy niskiej tolerancji płyty wobec przetaktowania (znaczy że
bardzo szybko uważa że Unknown). U mnie granicą jest 6-7MHz taktowania.
Np. poniżej 1654MHz i powyżej 1667Mhz procesor przestaje być rozpoznawany jako
athlon 2000+ (przy np. 1640 będzie unknown).

Druga możliwość to że sam podkręciłes. Jeśli chcesz żeby procesor był
wykrywany to musisz ustawić się taktowaniem w widełkach wykrywania przez
płytę.

--
             Marcin  Wojtczuk
     [ http://www.stringi.com/viper/ ]