KT4AV, dźwięk i Radeon FIC 9500

Autor: Krystyna (kalifek_at_poczta.onet.pl)
Data: Fri 03 Oct 2003 - 10:18:30 MET DST

Witam,
Sprzęt :
MSI KT4AV, Athlon 2200XP, 256 MB DDR 400, PCI IDE controler, Win 98, DirectX
8.1, 3 dyski, 2 napędy, sdi, lan.

1.
pytałam kiedyś o zestaw sprzętowy. Przy sugestii zakupu karty dźwiękowej SB
Audigy 2 do płyty głównej MSI KT4AV, zostało stwierdzone, że te płyty dają
bardzo dobry dźwięk z głośnikami 5.1.
Testy [SoundEffect] - wszystkie głośniki bez problemu słychać. Przy próbie
odtwarzania muzyki, czy to z WimAmpa, czy napędu [traki] - tylne głośniki
zamierają lub dają leciutki pogłos. Środkowy przedni głosu z siebie nie
wydaje.
Zainstalowane dodatkowo sterowniki ze strony producenta płyty [RealtekR
Avance ALC AC'97 Audio Drivers]. Jak uzyskać dźwięk ze wszystkich głośników?
Po ostatniej instalacji systemu, oprócz wymienionych kłopotów doszło jeszcze
trzaski i przerywanie chwilowe w dźwięku lub odtwarzanie jakby z
opóźnieniem - urwanie początku dźwięku. W systemowych objawia się to jakby
brakiem pierwszej "nuty", lub włączaniem np. w WinAmpie "po przerwie". Może
śmiesznie brzmi opis, ale dla uszu horror.
2.
Czy wymieniona płyta ma mieć instalowane 4in1 - też sugerowane na stronie
producenta. Jeśli tak to jaki efekt to daje?
3.
I najbardziej bolesny temat. Za sugestią grupy usiłuję dodać do zestawu
kartę graficzną Fic Radeon 9500 pro. Niestety już druga wraca do sklepu
reklamowana. Pierwsza - czarne pionowe pasy, i matrix [robaczki] na ekranie.
Druga chwilkę dawała normalny obraz, ale przeszło jej. Zaraz po starcie,
przy odczycie dysków litery i cyfry zmieniają się w ruchliwe robaczki. W
Bios-ie to samo, nic odczytać nie można.
Czy ja mam pecha, czy te karty nie lubia mojej płyty głównej, czy są po
prostu do niczego?
Będzie to druga reklamacja, więc powinnam coś zdecydować - czy powinnam
wybrać inną, czy próbować z trzecim Fic-em? Poradźcie, proszę.

Pozdrawiam
Krystyna