KT4AV i problem z AGP 8x

Autor: LeHardi (lehardi_at_NOSPAM.inetia.pl)
Data: Sun 28 Sep 2003 - 02:42:52 MET DST

Witam!

Niedawno przesiadłem się na Athlona 2000 i GF 4 Ti 4200 AGP 8x - do tego
płyta MSI KT4AV. Problem polega na tym, że nie najlepiej wygląda praca
karty graficznej w trybie AGP 8x: w 3d zdarza się, że co pewien czas
mignie sobie jakaś tam tekstura, a zanim zainstalowałem najnowsze
sterowniki NVIDIA komputer wieszał się, gdy tylko próbowałem uruchomić
jakąkolwiek grę 3D. Natomiast gdy wymusiłem w PowerStripem AGP 4x,
wszystko działało i nadal działa znakomicie (BTW jest jakiś sposób by na
stałe zmienić AGP na 4x - mam wprawdzie w BIOS-ie opcję "AGP Mode" ale
jest stale ustawiona na Auto i nie da się jej zmienić. Rzecz cała ma
miejsce w MS Windows 98 SE, bo w Linuksie jak do tej pory nie
stwierdziłem żadnych problemów. Co może być przyczyną tego stanu rzeczy:
1) Windows 98? - może ma problemy z obsługą dzisiejszych rozwiązań
technicznyvh?
2) Uszkodzenie karty? Ale przecież w AGP 4x działa bez problemu;
3) Słaby zasilacz - mam Codegena 300 - ale czy grafika w AGP 4x pożera
mniej prądu niż w AGP 8x? Zasilacz i tak wymienię z czasem na lepszy,
zwłaszcza w chwili zakupu nagrywarki. Jeżeli nie jest to sytuacja
awaryjna, wolałbym go teraz nie ruszać. BTW napięcia:
        3V - 3,25V
        5V - 4,87v
        12V - 12,24V
Podane napięcia są stałe i nie ulegają wahaniom.
Jak wspomniałem zainstalowałem najnowsze wersje sterowników do: grafiki,
VIA Hyperion 4in1 i DirectX 9b.

Jeszcze konfig: Athlon 2000, 512 MB RAM, GeForce 4 4200, HDD 80 giga
Maxtor i 8 GB Fujitsu, DVD-ROM LG x12, Audigy, MS Win 98 SE.

Co Waszym zdaniem może być przyczyną tego stanu rezeczy?

P.S. Wciąż eksperymentuję, więc może dojdą kolejne symptomy, dzięki
którym łatwiej będzie wykryć co się dzieje.
P.S. Jak walnąłem jakieś błędy w powyższym opisiee - no cóż późna pora
robi swoje (w klawisze nie trafiam, no chyba że głową... ;-)).

--
LeHardi
Jarek Kus