Re: dysk + dyskietka = problem

Autor: peterphk (peterphk.no-fq.spam_at_wp.pl)
Data: Sat 27 Sep 2003 - 16:12:30 MET DST

> Podczas przegrywania z dysku na dyskietkę pojawia się następujący
> problem:
> Słychać odgłos jakby dysk zatrzymywł się i rozpędzał od nowa.
> Po dwóch lub trzech takich cyklach system się wiesza i pozostaje tylko
> reset. :-(
>
> Konfiguracja:
> Dysk WesterDigital WDC400BB 40GB jako master na pierwszej taśmie
> Nagrywarka Teac - master na drugiej taśmie
> Stacja dysków: Samsung
> płyta: Soltek SL-75DRV Chipset VIA KT266
> 2x256 MB DDR
> Proc: Duron 1GHz
> [...]

Zacznij od test'u kopiowania pod DOS'em. Wystartuj kompa z dyskietki
systemowej i przekopiuj jakies pliki z HDD na dyskietke. Jezeli bedzie OK to
masz odpowiedz: zmiana driverow pod windoze ...
Jezeli dalej swiruje to zainteresuj sie czy podczas kopiowania na dyskietke
nie ma jakichs spadkow napiecia na liniach: +5V; +12V i 3.3V. Jezeli sa
mocne odchyly od normy (norma dla tych napiec to +/- 5%) to pozycz zasilacz
i sprawdz na innym.
Jak napiecia bede ok to pozostaje ci jeszcze kilka mozliwosci:
1) sprawdzic swoja stacje dyskow na innym kompie
2) wymienic tasme polaczeniowa od stacji dyskow
3) zobaczyc czy na plycie glownej nie puchna kondensatory (widzialem taki
egzemplarz tej plyty wiec o tym pisze).