Re: LCD - jasność, komfort

Autor: Getm (getm_at_interia.pl)
Data: Fri 26 Sep 2003 - 12:05:15 MET DST

> No właśnie. Zastanawiam się nad tym czy warto dopłacać tylko za większy
kąt
> widzenia jeśli reszta parametrów jest porównywalna. Jeszcze mi się nie
> zdarzyło, żebym w pracy przy komputerze patrzył się na ekran pod jakimś
> dziwnym kątem. Zawsze patrzę się na wprost plus-minus 5 stopni. Może to
jest
> potrzebne kiedy wyświetlacza używa się do prezentacji kiedy większa ilość
> osób siedzi po bokach, ale dla jednego użytkownika?
> Co Wy o tym sądzicie?

Z tym trzeba uważać. Po pierwsze kąty widzenia przez producentów nie są
podawane dla maksymalnego kontrastu, czyli np. przy 140 stopniach obraz jest
widoczny i rozpoznawalny, ale już nie taki ładny i wyrazisty. Po drugie jak
się siedzi przed monitorem to tylko środek ekranu jest dokładnie
prostopadle, krawędzie są już widoczne pod pewnym kątem. I często przy
monitorze który ma niby te 160 stopni obraz przy krawędziach jest już
wyraźnie ciemniejszy mimo że się siedzi dokładnie na przeciwko. Proponuję
jednak lepiej zwrócić uwagę na ten parametr żeby potem nie żałować.

Pozdrawiam.

Getm