Re: IrDa

Autor: Bartek Dajewski (bartek_at_tradiss.com.pl)
Data: Thu 25 Sep 2003 - 18:15:31 MET DST

Cześć,

Kamil Olszewski napisał(a) w wiadomości: ...
>gdy
>>
>ano wlasnie tak poustawialem pierwotnie: efekt jest nijaki... o pomoc
prosze
>szczegolnie (nie)szczesliwych uzytkownikow fic pa-2013 lub fic 503+ ...

Ja też mam podobny problem: Win98SE, płyta FIC VB-601, w BIOS'ie mam
ustawione IrDA (lub ASKIR - bez znaczenia), Tx/Rx = chyba Lo,Hi (ale
próbowałem już wszystkich kombinacji) oraz Transmition Delay = Enabled (ale
disabled też nie działa). Urządzenie działa w tym sensie, że odbiera np
sygnały z pilota TV oraz świeci diodą nadawania podczas wysyłania danych,
ale w systemie jest cały czas wykrywane jako zwykły COM2. W tej sytuacji
oczywiście nie ma mowy o nawiązaniu połączenia IrDA z telefonem czy
czymkolwiek innym. Ręczne zainstalowanie "urządzenia komunikacji
podczerwieni" w panelu sterowania też nic mi nie dało. To znaczy urządzenie
w systemie jest, w podajniku mruga zachęcająco zielonym światełkiem, ale
niestety tylko na monitorze no i oczywiście stwierdza, że nie ma w pobliżu
niczego interesującego. Ciągle funkcjonuje poprawnie jako COM2. Włożone do
innych komputerów działa bez zarzutu. Bardzo chętnie posłucham kogoś, kto ma
doświadczenia w tej dziedzinie i np. wie jak system odróżnia port IrDA od
COM. Mnie wygląda na to, że coś jest nie tak między systemem a płytą czy
BIOS'em, bo w innych komputerach wystarczyło przestawić w BIOS'ie tryb pracy
UART z Normal na IrDA czy podobny i już urządzenie było wykrywane podczas
startu systemu. Bez fizycznego podłączania czegokolwiek do wyprowadzeń na
płycie.

---
Pozdrawiam :-)
Bartek