Re: Ile prądu zużywa PC-et?

Autor: Shaman (mynews_at_space.pl.usunto)
Data: Wed 24 Sep 2003 - 15:01:25 MET DST

> IMHO nie o natęzenie tu chodzi bo to będzie prad rzedu 1 -1,5A, ale o fakt
ze
> w komputerach stosowane są zasilacze impulsowe i pomiar prądu zwykłym
> miernikiem przystosowanym do pomiaru pradu zmiennego (sinusoidalnego)
pokzae
> cuda.

nie jestem elektronikiem więc proszę tak na chłopski rozum.. bo nie qmam..
przecież z gniazdka płynie prąd sinusoidalny prawda? jakie zatem znaczenie
ma fakt że zasilacz jest impulsowy (?) czy zasilacze impulsowe zmieniają
kształ sinusoidy - na pewno nie.. o co więc chodzi? pewnie to wynika z
zasady pracy takiego zasilacza.. może pobiera prąd krótkimi impulsami i to
powoduje niemożność pomiaru (?)

Potrafi mi to ktoś wyjaśnić w BASICu Pascal'u lub C#'u? :)

PZDR
Shaman