Seagate 40GB i Asus P2B

Autor: Kuba Wojtkowiak (kwojt_at_2com.pl)
Data: Tue 23 Sep 2003 - 22:09:19 MET DST

cześć,

Mam dziwny problem, a jakże, i _nie_ chodzi o nierozpoznawanie pojemności
nowego dysku przez starą płytę.

Do starego kompa dokładam nowy dysk Seagate 40GB, bios go rozpoznaje, w
instalatorze w2k zakładam partycje, system się instaluje, restart - i tu
bach: nowy win wstaje wtedy i tylko wtedy, jeżeli w stacji jest nadal cd-rom
instalacyjny windows, a bios jest ustawiony na bootowanie z cd-romu. W
takiej sytuacji przy starcie pojawia się standardowy komunikat, że po
naciśnięciu klawisza nastapi start z cd-romu, czeka chwilę i dalej normalnie
startuje system z nowego dysku. Jeśli w biosie jest ustawiony start z C
only, albo w cd-romie nie ma płyty instalacyjnej, pojawia sie komunikat DISK
BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM...

Odłączałem drugi dysk, zamieniałem je na kablu, podłaczałem na drugim
kanale - nic, DISK BOOT... , ponadto po odłaczeniu Maxtora nowy dysk
przestaje być widoczny w biosie, autodetekcja nie działa. Oczywiście, po
ustawieniu Boot from CD-ROM i włożeniu płytki w2k wszystko działa w
najlepsze, system startuje z nowego dysku.
Sprawdzałem dysk na innym kompie i dla pewności fdiskiem - nowa partycja
jest aktywna, bo niby czemu nie.

Chyba jakiś specyficzny problem na styku dysk-płyta, strony producentów
milczą - widocznie płyta za stara a dysk za nowy żeby ktoś miał przede mną
podobny problem.
Ale może jednak

Specyfikacja kompa:
mobo Asus P2B rev.1.04, bios 1014.003 (ostatni)
PIII 1GHz
hdd1 (nowy, master) Seagate ST340014A (40GB)
hdd2 (stary, slave) Maxtor 90750D6 (7,5GB ;)
grafika - nie powiem, bo się będziecie śmiać, swego czasu wymiatała ;)
win2000pl, ale to raczej nieistotne.

Dzięki z góry, każdy pomysł się liczy.

-qba