Kilka awarii (długie)

Autor: Arkadiusz Dudka (arekdudka_at_aod.zg.pl)
Data: Tue 23 Sep 2003 - 21:07:16 MET DST

Witam!
Sprawa dotyczy komputera w firmie. System Win 2000 Pro, niestety nie znam
dokładnie sprzętowych komponentów, jedyne co wiem to, że płyta główna ma
zintegrowany dźwięk i kartę sieciową, karta grafiki, to GForce 4, 512 MB
Ram, dodatkowo jest jeszcze jedna karta sieciowa, niestety nic więcej nie
wiem. Ogólnie komputer jest nowy.
Objawy: zaczęło się już kilka tygodni wstecz od niemożliwości ustawienia
zegara w systemie, regularnie spóźniał sie o 7 min (nawet jeśli był
dokładnie ustawiony), natomiast zegar w Biosie chodził ok. Dziś natomiast
nastąpił łańcuszek awarii. Karta sieciowa ta zintegrowana z płytą główną
była już wcześniej wyłączona w Win. działąła tylko druga karta. Dziś
spróbowałem włączyć tą kartę. Po tym zabiegu Win ustawił tą kartę jako
domyślną i z komputerem zaczęły dziać sie dziwne rzeczy. Win przestał wogóle
widzieć sieć, przestała drukować drukarka (Win usunął przerwania portu
drukarki) i przy każdym komunikacie systemu zaczął piszczeć głośnik
zintegrowany z płytą główną, drugi głośnik, który był w obudowie nie
działał. Win przestał wykrywać urządzenia PnP. O co tu może chodzić?
Pozdrawiam. AD