Re: okulary...

Autor: Artur Czeczko (newart_at_eno.one.pl)
Data: Tue 23 Sep 2003 - 14:19:35 MET DST

Użytkownik "Andre" <andrehull_at_poczta.fm> napisał w wiadomości

> chyba nie.... oczy bola od migotania obrazu.... Ty patrzac tego nie
widzisz
> ale Twoje oczy i mozg tak... posiedz sobie przed monitorem z odswiezaniem
> rzedu 60Hz a pozniej 85Hz i powiedz jakie to dalo efekty bo w moim
przypadku
> nie moge wysiedziec 30min przy 60Hz...

W mailu przedpiścy było założenie, że odświeżanie jest co najmniej 85Hz.
Moim zdaniem oczy najbardziej bolą od nieostrego obrazu.
Niskie odświeżanie, wysoka jasność, wpatrywanie się w małe
obiekty na ekranie są na drugim miejscu (nie wiem, w jakiej kolejności).
Przy złej ostrości obrazu oko próbuje "złapać ostrość", więc soczewka
ciągle zmienia swój kształt, zmieniając ogniskową, a to dla niej
duży wysiłek.

Pozdrawiam,
Artur