Re: Jaki sprzet polecacie?

Autor: Marcin Wojtczuk (we-steal-from-artists_at_riaa.com)
Data: Tue 23 Sep 2003 - 08:41:41 MET DST

KarolGT claimed:
> uzywam linuxa, nie gram w gry, komputer wiec bedzie przeznaczony do
> siedzenia na internecie, obrabiania filmow (amatorsko), zabawy na linuxie
> (kompilacje itp ktore oczywiscie chce zeby wykonywaly sie jak najszybciej),
> od czasu do czasu jakis filmik, i moze zabawa z aparatem cyfrowym (Kodak
> DX6340), ogolnie nie wymagam chyab zbyt duzo, glownie chodzi mi o
> stabilnosc (komputer chodzi 24 h/dobe)

> Procesor:
> zdecydowalem sie na AMD, chyba bedzie to Athlon XP 2400+, czy moze lepiej
> dolozyc troche do XP 2500+ Barton??

Warto dołożyć do bartona, bo ma więcej cache co można wykorzystać do poważnego
przyśpieszenia systemu przez odpowiednie opcje kompilatora.

> Plyta glowna:
> Tutaj nie mam pojecia co wybrac, zalezy mi glownie na stabilnosci, bajery
> jak AGP 8x, czy ogromna ilosc slotow nie sa mi potrzebne

Ja bym wziął coś takiego: Asus A7N8X-X

> Pamiec:
> 512 MB, tylko czy zwykle, czy DDR? i ile MHz?

512MB DDR, takie co na fsb 166 pójdą (DDR333 to się nazywa gwarowo).

> karta graficzna:
> nie wiem czy w ogole zmieniac, teraz mam Riva TNT2 M64, wiem, wielki zabytek
> zaraz po tym jak wprowadzono na rynek, ale po prostu to mi wystarcza

To nie zmieniaj.

> a jesli nie, to jaka NAJTANSZA karte? najtanszego ATI czy GForce?

Najtańsze karty mają to do siebie że produkują fatalnej jakości obraz. Nie
warto ich kupować. Dla Ciebie imho najlepszy byłby matrox.

--
     [ http://www.stringi.com/viper/ ]