Jaka karta graficzna?

Autor: Burszuras (burszuras_at_poczta.onet.pl)
Data: Tue 23 Sep 2003 - 00:24:04 MET DST

witam
Zastanawiam się nad kupnem karty graficznej. Rozważam trzy modele: GeForce
Ti4200 128MB DDR, Radeon 9600 128 MB DDR i GeForce FX5600 128MB DDR.
Konfiguracja komputera to Athlon XP 2500+ (Bartron) na płycie Soltek SL-75FRN2-
RL i narazie 512MB DDR400 RAM. Poza normalnym użytkowaniem komputera lubię
sobię czasem pograć więc zależy mi na przyzwoitej pracy karty w grach (przede
wszystkim Wolfenstein Enemy Territory, ale oczywiście nie tylko ;-).
Proszę poradźcie mi jaką kartę graficzną powinienem wybrać. Zastanawia mnie
czy faktycznie jest aż taki skok wydajności między Ti4200 a FX5600 warty
zapłacenia 200-300zł więcej?
Widziałem w benchmarkach, że Ti4200 w DirectX 8 wypada lepiej od FX 5600
natomiast przy DirectX 9 sytuacja się odwraca. Zastanawiam się, też nad
Radeonem 9600. Cenowo stoi pomiędzy powyższymi kartami. W benchmarkach plasuje
się różnie - raz lepiej, a raz słabiej od GF Ti4200. Nie mam zupełnie
doświadczenia z kartami ATI więc nie mam pojęcia jak to się może sprawować.
Podsumowując proszę o wasze rady i opinie co powinienem wybrać GeForce Ti4200
128MB DDR, Radeon 9600 128 MB DDR czy GeForce FX5600 128MB DDR?