jak to jest z dzwiekiem 5.1?

Autor: wek (wek_at_pf.pl)
Data: Mon 22 Sep 2003 - 12:33:04 MET DST

witam

mam plyte glowna z karta dzwiekowa, ktora ma ponoc dzwiek 5.1 (Realtek
ALC650 6-channel audio) ale nie ma Dolby Digital 5.1 format (ta plyta to MSI
K7N2 Delta-L)
zastanawiam sie nad kupnem glosnikow 5.1, ale zastanawia mnie fakt, braku
tego Dolby Digital. moze mi ktos jasno i zwiezle napisac, na czym polega
Dolby Digital i jaka jest roznica przy dzwieku 5.1 z tym a jaka bez tego? i
czy kupowanie glosnikow 5.1 do karty (plyty), która nie ma Dolby Digital ma
sens?
czy dekoder Dolby Digital 5.1 da sie jakos zrealizowac moze programowo?
jezeli tak, to jakim programem?

pozdrawiam,

ps. chodzi mi o to, czy w takiej konfiguracji (bez sprzetowego dekodera
dolby digital) mozliwe jest uzyskanie efektow z plyt dvd itp...