Re: Nowy dysk i partycje

Autor: cysio123 (cysio123_at_interia.pl)
Data: Mon 22 Sep 2003 - 00:31:03 MET DST

> Witam
>
> W najblizszych dniach bede kupowal nowy dysk twardy, chcialem go ladnie i
> dobrze podzielic a jedna partycje zrobic pod linuxa (dystrybucja Mandrake),
> szczerze bede zaczynal przygode z linuxem i chcialbym zapytac jaka jest pod
> niego potrzebna partycja, czy musi byc podstawowa czy moze byc logiczna i
> ile przeznaczyc na raczej sam system + niewielkie oprogramowanie aby dzialac
> tam pod xwindem glownie dla nauki
>
> Pozdrawaim
> Kubu$

hm, Linux tworzy sobie specjalne partycje (jest ich chyba trzy - to przy
instalacji - dzieli wybraną partycję na swoją modłę). Na jakiej go
umieścisz to juz wedle gustu. I tak w boot loaderze umieci stosowny
wpis. A rozmiar? Cóż, czysty Mandrake zajmuje koło 300MB, ale ja ci
radze tak ze 2-3 GB poświecić. Bo bez podstawowych pakietów ani rusz...

cysio123