monitor - wylaczac ?

Autor: RaV (spamerom_at_mowimy.nie)
Data: Sat 20 Sep 2003 - 23:27:26 MET DST

Hey

Dosc czesto odchodze od komputera na jakis czas... niekiedy 10min a niekiedy
nawet pare godzin, a komputer zostawiam wlaczony.
Czy powinienem wtedy wylaczac monitor czy lepiej wlaczyc wygaszacz ? Wiem ze
przy wylaczaniu i wlaczaniu monitor bardziej sie "zuzywa" lecz przy np.
wygaszaczu ciagnie normalnie prad - czy moze mi ktos powiedziec cos na ten
temat ? Czy lepiej wlaczyc wygaszacz i nie oszczedzac na pradzie ?
dodam ze mam monitor CRT 19" Samsung SyncMaster 957DF.
Dzieki za odpowiedzi

--
Pozdrawiam,
Rafał Bednarz