Re: Athlon FSB266 a DDR 400 - zależności

Autor: Łukasz Ledóchowski (lukaszekled_at_wp.pl)
Data: Fri 19 Sep 2003 - 17:40:36 MET DST

Grzegorz dnia 2003-09-19 stwierdził(-a):

> Witam,
> chcę kupić Athlona XP 2000+ i płytę obslugującą pamięci DDR 400.
> Czy w takim zetsawieniu można na płycie ustawić taktowanie pamięci
> nominalne, tj., 400 MHZ, czy pracuje ona z częstotliwością FSB
> procesora? Jak to jest?

W płytach opartych na chipsetach NForce2 najwydajniej chodzi pamięć gdy
jest ustawiona synchronicznie z FSB procesora. Oczywiście możesz
ustawić wyżej ale to bez sensu. Na płytach z innymi chipsetami pamięć
najlepiej ustawić jak najwyżej. Wydajność powinna wzrosnąć.

Nie zawsze bedziesz mógł pamięci ustawić na 400. Ja mam np. płyte Asus
A7V8X-X która oficjalnie obsługuje pamięci 400, ale mój procesor chodzi
na szynie 340 i przy tym ustawieniu pamięć może chodzić tylko
synchronicznie. Więc zanim kupisz płyte upewnij sie, że jest możliwość
ustawienia tak jak chcesz.

--
# Łukasz Ledóchowski    lukaszekled_at_wp.pl
# lukled_at_tlen.pl   GG:503647