Re: pytanie o procesor

Autor: Przemek Piórkowski (merry_meriadok_at_WYWALgazeta.pl)
Data: Fri 19 Sep 2003 - 14:53:59 MET DST

Użytkownik "Hrydziu" <hrydziu_at_go2.pl> napisał w wiadomości
> Jaki jest odpowiednik amd (athlona lub durona), cellerona, jesli chodzi o
> wydajnosc w porownaniu z pIII 1GHz chodzi mi o te procesory dla notebooka,
> ale moga byc tez w odniesieniu do zwyklego PC

To zależy o jakiego notebooka Ci chodzi. Te nowe intelowskie Centrino są
przy podobnym taktowaniu dużo wydajniejsze od PIII a min. dzięki 1MB pamięci
cache L2 ale nie tylko.
Z Pentium III 933MHz (mam na myśli to laptopowe PIII M) porównywalny, choć
ciut słabszy, jest Apple G3 800MHz. Ale to chyba tylko do mekintoszy
wsadzają, nie wiem dokładnie.
Nie mniej, G4 1250MHz w PowerMacu jest szybsze od Athlona XP 2100+ i ciut
słabszy od P4 2400MHz.
Obejrzyj sobie ranking okolic 1GHz. http://cpuscorecard.com/cpu_1000.htm
(Przenośne to oczywiście mobile, Centrino i M... :P)

Do laptopów procesory robi także firma Transmeta ale one nie mają takiej
wydajności - najmocniejsza jest chyba 800MHz.
No i Via - podobnie, w niektórych zastosowaniach przebijają procki o
podobnym taktowaniu generalnie jednak są dużo słabsze - Via C3 900MHz w
multimediach jest na poziomie Celerona 450MHz.

Pozdrawiam

--
Przemek Piórkowski  Boże, pomóż mi być takim człowiekiem,
GG: 3087827         za jakiego bierze mnie mój pies