Re: który chipset zapewni wyższą wydajność ...

Autor: Piotrek Garczyński (piter_mg_at_wp.pl)
Data: Wed 17 Sep 2003 - 12:38:50 MET DST

"Marcin W" <wrobello5_at_poczta.onet.pl> wrote in message
> Hello!
> który chipset zapewni wyższą wydajność (transfer pamięci, hdd itd) i...
> wyższą stabilność: ALi Aladdin
> Pro II czy Via Apollo Pro 133 ? Komp ma chodzić 24h/dobę. Mam do tego dwa
> procki Celeron 300A oraz PII 450. PII pójdzie do tej wydajniejszej płyty.
> Czy znacie jakieś stronki , na których znajdę porównanie wydajności płyt
> opartych na tych chipsetach i ewentualnie intelowym BX?

hi!

Mam taka plyte A-Trend ATC-6240V. Ona jest wlasnie na VIA ApolloPro133.
Jest w tej chwili na tym Bal(cel)eron 433. Do tego ma 192MB RAMu Infineona.

Komputer jest obecnie wypozyczony i chodzi jako router w malej sieci
osiedlowej.
W sieci jest 10 komputerow (lacznie z serwerem) i nie ma specjalnych
problemow.
Komp chodzi non-stop 24h/dobe od 1 marca 2003 roku (czyli juz ponad 6 mcy).
Nie wiesza sie i role routera spelnia dobrze. Dodam jeszcze, ze dodatkowo
jest
obciazony liczeniem Seti - czyli 100% obciazenia non-stop.

Na temat VIA Apollo Pro 133 moge Ci powiedziec tyle, ze wydajnoscia to on z
i440BX nie moze sie rownac. Szczegolnie jesli chodzi o przepustowosc
pamieci.
Mam na i440BX Abita BE6-II (w domu) i jesli mnie pamiec nie myli, to
wydajnosc
RAMu (tego samego - Kingston 256MB dwustronnie) na VIA bylo cos rzedu
150MB/s, a na BX to jest cos kolo 700MB/s. Czyli sam widzisz. Do zbadania
wydajnosci BX vs. VIA uzywalem wtedy (w lutym zanim pozyczylem ta VIA)
programu SiSoftSandra 2003.

Na temat ALi Aladdin Pro II niestety nic Ci nie powiem. Ale jesli masz te
dwie
plyty i procki - to zrob sobie porownanie wydajnosci jakims przyzwoitym
ogolnym
benchmarkiem.

pozdr, Piotrek Garczynski
piter_mg_at_wp.pl