Re: Athlon XP a DDRki

Autor: pzi (pzi_at_gazeta.pl.wytnijto)
Data: Mon 15 Sep 2003 - 23:47:33 MET DST

"krimisek" <krimisek(no_spam)@wp.pl> wrote in

> Mam male pytanko co do taktowania tego wszystkiego. Jesli moj athlon
> xp 2000 chodzi na fsb 133mhz to ddr maksymalnie albo optymalnie
> powinienem wsadzic 266mhz. Czyz nie tak?

moga byc szybsze, ale na nizszych ustawieniach

> Natomiast fsb tego procka moze osiagnac 266mhz.

taa, ciekawe na jakiej plycie bys chcial ustawic fsb 266 MHz... ja wiem, ze sa plyty
obslugujace do 280 MHz ale realnie takiej czestotliwosci sie ustawic nie da w
domowych warunkach

> Czyli gdy ustawie sobie 166mhz to z powodzeniem
> moge wsadzic pamieci 333mhz (wlasnie takie posiadam). Czy dobrze
> mysle?

owszem, gdy ustawisz fsb na 166 Mhz to powinienes wlozyc pamieci ddr 333

> Ale oczywiscie na moim solteku sl-75frn-l moge ustawic fsb
> 133mhz a pamieci 166mhz (szyne) i to normalnie dziala tzn nie ma
> zadnych problemow ale czy w rzeczywitosci zwieksza to wydajnosc? Czy
> jest to ustawienie asynchroniczne czy synchroniczne albo jeszcze
> jakies??

w takim przypadku masz taktowanie asynchroniczne (pamiec i procesor maja rozne
taktowanie) a to skutkuje spadkiem wydajnosci
duzo lepsze jest taktowanie synchroniczne, dlatego posiadajac pamiec ddr 333 ustaw
fsb procesora na 166 Mhz

--
pozdrawiam
pzi