Monitor - serwis czy śmietnik?

Autor: AK (andrew20_at_poczta.fm)
Data: Mon 15 Sep 2003 - 13:59:40 MET DST

Witam!

Od kilku tygodni mój monitor (IDEAL 15 cali (naprawdę tylko tyle o nim wiem,
ale nie ma na nim żadnych innych informacji, a w internecie firma IDEAL nie
istnieje - przynajmniej mi nie udało się znaleźć)) dziwnie się zachowywał -
podczas pracy (szczególnie w wysokich rozdzielczościciach i przy wysokim
odświeżaniu 75 Hz(jak na ten monitor)) po jakimś czasie obraz zaczynał
mrugać z dużą częstotliwością i znacznie się zwężać. Nie można było
pracować. Po wyłączeniu i odczekaniu paru minut monitor działał ponownie,
ale sytuacja się powtarzała. Ponadto monitor bardzo się "grzał" - obudowa u
góry była gorąca.
Kilka dni temu monitor po takim zachowaniu już się nie chce włączyć. Wydaje
tylko dzwięk - coś jak "tykanie zegarka".
Pytałem w serwisie i powiedzieli mi, że to transformator i nie opłaca się
monitora naprawiać (koszt ok. 150 zł).
W innym powiedzieli mi, że to być może spalił się tylko kondensator
(podejrzewają, że tylko tyle ze względu na to "tykanie").
Ile może wyniosić naprawa tego monitora w wypadku:
1. awarii transformatora
2. spalenia się kondensatora
Czy wogóle opłaca się naprawiać? Kupiłbym coś na Allegro, ale znów pochodzi
ok. rok i padnie jak ten :(
Proszę o wszelkie opinie.

pozdrawiam

AK