Problem z dyskiem WD Caviar 2,4GB

Autor: Yacek (yacobi_at_wp.pl)
Data: Mon 15 Sep 2003 - 13:08:01 MET DST

Witam

Posiadam dysk Western Digital Caviar 2,4GB pojemności
Mam pewien problem. Chciałbym go jakoś naprawić. Moje przypuszczenia co do
jego uszkodzenia
opieram na tym iż przy próbie formatowania trwa to dobre kilka godzin (ok.
3-4) sam format ... wskaźnik procentowy
idzie w miarę szybko (chociaż w niektórych momentach nieco zwalnia) ale
później próbuje robić coś w stylu
próba przywracania jednostek alokacji czy coś takiego no i to trwa wieki
Co zauważyłem, to się zbiega procentowo i po liczbie klastrów z programem
scandisk gdzie skanowanie jest tak jakby spowalniane czyli jakoś wolniej
nawet do scandisk'a skanuje te klastry które tak długo próbuje przywracać w
trakcie formatowania.
Podejrzewam iż to warunkuje szybkość dostępu do dysku

Co zrobić żeby jakoś usprawnić mój dysk (oprócz kupna nowego ;-))

Z góry dzięki za pomoc
Jacek