Re: 80 zylowy kabel do HDD, compaq, uszkodzona 1 linia

Autor: adasiek (podolany_at_poczta.wp.pl)
Data: Sun 14 Sep 2003 - 16:52:09 MET DST

Olleo wrote:

> Spotkaliscie sie kiedys ze specjalnie uszkodzonym kablem do hdd 80 zylowym
> (na 1 dysk, zyla 14-ta liczac od szarego brzegu). Ja sie spotkalem i
> rzekomo to po to, zeby dzialaly tylko dyski i cedeki compaqa. Az mi sie nie
> chce wierzyc, w koncu czy compaq moze ingerowac w dyski powiedzmy ibma czy
> cedeki creativa?

czesc;

szary koniec to znaczy siodma para od 40 zyly; czyli linia 34;

za hardwarebook.net:

IDE: 34 n/c - Not connected
ATA: 34 PDIAG ? Passed Diagnostics

czyli dyski IDE nie korzystaja z tej zyly, zas napedy ATA nie wiadomo,
ale to moze byc linia wykorzystywana przy inicjalizacji napedu w BIOS;

pozdrawiam;
adas;