ESCD

Autor: Mateusz Ludwin (nie_at_spamuj.org)
Data: Sun 14 Sep 2003 - 14:39:31 MET DST

Podobny problem pojawiał się już kilka razy na grupie, ale u mnie jest
trochę inaczej. Do rzeczy:
Od wczoraj mam nowy sprzęt (Cel 1.7GHz, 256 MB DDR, Maxtor 40GB, nagrywarka
Lite-On, zintegrowana karta dźwiękowa). System to WinME. Średnio co
dziesięć restartów (bo po włączeniu komputera jeszcze się to nie zdarzyło)
jeszcze przed wykrywaniem napędów BIOS (Award) "myśli" przez jakieś 5s,
potem wykrywa napędy, pamięć, pokazują się tabelki informujące o sprzęcie,
pojawia sie napis Updating ESCD...Success (normalnie tego nie ma), potem
standardowo Verifying DMI pool data, dysk trochę pomieli i po jakichś 10s
komputer się wyłącza. Po ponownym uruchomieniu info o ESCD jest znowu, ale
komputer startuje normalnie i przy kolejnych restartach (o ile są udane) po
Updating ESCD nie ma śladu.
Próbowałem resetować ESCD w Biosie, ale nie dało to rezultatu. Oprócz
sprzętu, który wymieniłem wyżej (całkowicie nowy) podłączona jest jeszcze
karta Geforce MX 400 i modem Zoltrix Spirit, które na pewno działają dobrze
(a przynajmniej działały na starym sprzęcie). System to WinME, płyta to
ECSP4VXAD+, BIOS z maja tego roku.
W archiwum wyczytałem, że prawdopodobnie jest to skutek uszkodzenia płyty
głównej. Czy to jest na pewno na 100% pewne i można wykluczyć HDD?
Wszystko jest na gwarancji i wymiana nie jest problemem, tylko nie
chciałbym tego robić kilka razy.
I jeszcze jedno: w Biosie jest opcja PNP OS installed (u mnie ustawione na
NO), jaka powinna byc jej wartość dla WinME?

--
/]      |\___/|      |  Mateusz Ludwin  | Odpowiadając na priv [\
[]      | O - |      |   GG#: 1267585   |      użyj adresu     []