Re: wystarczający zasilacz?

Autor: peterphk (peterphk.no-fq.spam_at_wp.pl)
Data: Fri 12 Sep 2003 - 20:38:27 MET DST

> Dziwny skrypt... Robilem pomiar i wyszlo mi zupelnie cos innego.
>
> Epox 8KTA3PRO
> Athlon 1,2GHz
> Radeon 8500LE VIVO
> SDRAM 512MB Kingston
> Seagate Barracuda V 80GB
> CD-ROM
> CD-RW
> 2 Wentylatorki 80x80 dodatkowo
>
> Pokazalo mi urzadzonko na wejsciu, ze komp pobiera I=0,8A ( P=U*I czyli
184W
> bez monitora). Heh, troche sie zdziwilem. Co Ty na to?

skrypt jest tak malo dokladny, ze nawet nie ma co sobie tym zawracac glowy

A od tych swoich pomiarow musisz odjac straty mocy w zasilaczu ... przyjmij,
ze skutecznosc wynosi 0,66. Wiec z tych 184W zostaje ci 120W (przyblizona
wartosc). I taka wartosc trzeba uwzgledniac przy obliczaniu mocy pobieranej
przez komputer dobierajac zasilacz ...