Re: Jaka p³yta z Raidem dla Athlona

Autor: BQB (adres_at_anty.spamowy.com.invalid)
Data: Fri 12 Sep 2003 - 14:51:42 MET DST

U¿ytkownik "JZ" <jurekz_at_poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci

> Aby zaoszczêdziæ wola³bym kupiæ dyski ATA, ale nie jestem pewien czy
nie
> bêdzie problemów z obs³u¿eniem ich w RAIDZIE 0 na p³ytach jak wy¿ej.

Nie wiem jak teraz, ale kiedys na takich zintegrowanych RAIDach predkosc
byla taka sobie, np jak byla podlaczona nagrywarka, to wypalala max x16
na tym dodatkowym kontrolerze, bo chipset mial takie ograniczenie i nic
nie mozna bylo zrobic poza przelozeniem do zwyklego zlacza. Klopotow z
obsluzeniem nie bedzie. Ja mam GA-7N400PRO i nie narzekam, tyle, ze ja
nie uzywam raida. HDD 40 GB podlaczony do pierwszego kontrolera, CDRW
podlaczone do drugiego kontrolera, 60 GB podlaczone do raid ustawionego
w tryb ATA.

> Na ta¶mie IDE osobno bêdê chcia³ mieæ jeszcze DVD RW i w przysz³o¶ci
inne
> dyski

Jak chcesz miec wydajnosc to do RAIDa podlacz tylko dwa dyski, jeden na
jednej tasmie i drugi na drugiej tasmie w trybie RAID0, a jaszcze lepiej
by bylo, gdybys podlaczyl tak, jak ja mam i w systemie softem
skonfigurowal sobie RAID0 pomiedzy tymi dyskami. IMHO wtedy wydajnosc
najwieksza.

--
bqb znaczek wiadomo jaki data.pl
Przylacz sie do gry :-)