Re: Zestaw CPC z chłodnicą ok??

Autor: Tomek Głowacki (tomek_at_nospam_pseinfo.pl)
Data: Fri 12 Sep 2003 - 10:05:04 MET DST

PhoeniX wrote:

> To że 2 bloczki są za mała powieszchnia odprowadzania ciepła od wody
> aby to coś miało działać.Pewnie ktos w cpc doszedł do bzdurnego wniosku że
> skoro nawet 80W ciepła z proca może przechodzić do wody przez 1 bloczek to
> i w drugą strone to zadziała. Ale nie zadziała bo różnica temperatur między
> procesorem
> a wodą jest wielokrotnie większa niż między wodą a radiatorem tej
> chłodniczki.
> A im mniejsza różnica temperatur tym potrzeba większej powierzchni oddawania
> ciepła od wody.

Odpowiem powiedzonkiem z politechniki: "Z czego wnosisz, mistrzu?"

Ja mam zestaw z chłodnicą i nie jest tak jak mówisz. Do chłodnicy są
przymocowane dwa wentylatory. Jeżli odpalisz je na max obroty, to wtedy
chłodnica JEST ZIMNA, co zapewnia zdecydowanie wystarczającą wymianę
temperatur. Można to sprawdzić bardzo prosto, dotykając ręką rurki
"ciepłej", czyli tej co wchodzi do chłodnicy i tej co z niej wychodzi.
Różnica jest odczuwalna. Oczywiście, przy minimalnych obrotach
wiatraczków efekt jest marny... ale ogólnie działa to w zasadzie jak
powinno (na pewno lepiej niż same rurki).

Pozdrawiam,
Tomek