Re: 1 GB RAM + WIN98

Autor: Artur Jarkiewicz (ajark_at_xacnx.waw.pl)
Data: Wed 10 Sep 2003 - 22:45:48 MET DST

Użytkownik "Leszek" <megazip.wytnij_at_tkdami.net> napisał w wiadomości
> Mam problem polegający na tym, że WIN98 buntuje się gdy ma 2 kości po
512MB.
> Jeśli już się uruchomi, to nie można uruchomić trybiu DOS - wrzeszczy, że
za
> mało pamięci. Podmieniałem wszystko co się dało: różne rodzaje pamięci,
> płytę główną, grafikę. Bez zmian. Natomiast XP pracuje bez problemu.
MUSZĘ
> mieć 98 z uwagi na stare aplikacje. Czy rzeczywiście dla WIN98 1 GB RAMu
> za dużo?

Win98, 98SE i ME mają błąd sterownika VCache, który rezerwuje zbyt
dużą ilość adresów w pamięci nie zostawiając wolnych adresów w pamięci
wirtualnej dla innych procesów w przypadku pamięci większej niż 512MB.
Powoduje to, że Winda nie ma dostępu do wolnego obszaru pamięci.

Są dwa wyjścia:

1.
Instalacja Windy przy pamięci max. 512 MB. Następnie instalacja
programiku zwanego Cacheman i potem dopiero dołożenie RAM-u.

2.
Ograniczenie obszaru pamięci dla sterownika VCache lub ograniczenie
pamięci dostępnej dla Windy:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;304943
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;181862
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;253912