Re: Parametry monitora

Autor: Tomasz Jurgielewicz (tom.m_at_lpa.a3.pl)
Data: Wed 10 Sep 2003 - 16:28:24 MET DST

> Możecie mi wyjaśnić, co dokładnie oznaczają następujące skróty?:
> Line frequency/kHz

Częstość rysowania 1 poziomej linii ekranu na sekundę.

> Refresh rate/Hz

Częstość rysowania wszystkich poziomych linii ekranu na sekundę.

> Dot frequency

Szerokość pasma sygnału.

> Jakie znaczenie ma rozmiar plamki (dot pitch) i jaką rolę odgrywa plamka w
> wyświetlaniu obrazu?

Plamka jest to odległość pomiędzy dwoma punktami ekranu o tym samum
kolorze. W wyświetlaniu obrazu nie ma zbyt wielkiej roli gdyż wszystkie
produkowane monitory mają ten parametr w praktyce bardzo podobny.
Znacznie ważniejszymi są: rodzaj kineskopu, i parametry wymienione wyżej.

Tom

NEC najtaniej w Polsce: www.nec-poland.com
tom(malpa)a3.pl, gg:189335