Problem techniczny z HP 840C

Autor: Technokraton (emailREMOVE_at_THIStechnokraton.com)
Data: Tue 09 Sep 2003 - 21:34:30 MET DST

Witam! Mam problem z drukarka HP 840C

Symptomy:

- drukarka nie drukuje, komputer wyswietla nieokreslony blad podczas drukowania
- drukarka bezustannie miga lampka, ktora opisana jest obrazkiem kartridza

Drukarka przestała drukowac od tak, przy pierwszej probie wydruku po kilku
godzinach przerwy. Kilka godzin wczesniej drukowała doskonale, bez najmniejszych
problemow. Wartym uwagi jest fakt, iz po udanym wydruku a przed awaria nie
dotykałem nawet drukarki, nie mowiac o zmianie kartridzy czy jakiejkolwiek
ingerencji w sama drukarke.

Diagnoza:

Wyniki mojej wstępnej diagnozy wskazuja na uszkodzenie czujnika czarnego
kartridża.

Oto zdjecie:
http://www.technokraton.com/temp/840c_problem/closeUp.jpg

W szerszym pojemniku (na tusz kolorowy) widac pionową metalową "listewke", która
jest najprawdopodobniej elementem czujnika zainstalowania kartridza (numer 1 na
zdjeciu). Jak widac takiego elementu brakuje w miejscu na pojemnik z atramentem
czarnym (numer 2 na zdjeciu). Dwie srebrne dziurki otoczone elipsą numer 2 to
prawdopodobnie prowadnice, które utrzymują metalową listewke.

Listewki z miejsca na czarny tusz brak - nie mam pojecia gdzie jest, choc
powinna leżec sobie gdzieś w drukarce. W drukarce nic nie lata gdy nią poruszam.

Niezależnie, czy drukarka ma otwartą klape, czy też nie, wciąż miga opisana
powyżej lampka:
http://www.technokraton.com/temp/840c_problem/wide.jpg

Prosba o pomoc:

Czy moja diagnoza wydaje sie byc słuszna?
Czy jest jakis sposob na oszukanie czujnika czarnego kartridza? Może wepchnac do
otworkow fragmenty zapałki czy może zwiniety swistek papieru? A może jest jakieś
oprogramowanie ktore mogłoby odciac odczyt z tego czujnika? Ktos miał do
czynienia z takimi czujnikami i moze mi cos poradzic?

Bardzo prosze o pomoc w tej sprawie, na grupe lub na priva, bede bardzo
wdzieczny.

Wersja www tego posta:
http://www.technokraton.com/temp/840c_problem/

--