Monitor LCD Compaq TFT5000 - prosze o rade

Autor: Vosh (vosh_at_o2.pl)
Data: Tue 09 Sep 2003 - 08:57:37 MET DST

Witam pieknie!

Prosze szanownych grupowiczow o pomoc w podjeciu decyzji zakupu monitora
Compaq TFT5000. Mam okazje kupic takie cudo za max 500 zl. Monitor jest z
1999 roku. Nie stwierdzilem zadnych wad matrycy, swieci ladnie (jak dla
mnie), zewnetrznie tez bardzo ladny, zasilacz osobno. Aha, ma 15 cali.
Dziala w duecie z Ati R9500. Nie ma DVI.
Na moj gust w gierkach i filmach zachowuje sie calkiem niezle - nie
zauwazylem, zeby smuzyl.
Mam kilka pytan zanim sie zdecyduje - prosze o _wszelkie_ opinie i
sugestie:

1. Cena wydaje mi sie, ze przystepna, a moze to za duzo?
2. Odswiezanie - w 1024x768 dostepne jest 60, 70, 72 - ktore powinienem
ustawic? Mam wrazenie, ze najlepiej jest w 60... Dziwne, czy tak ma byc?
3. Czy ktos posiada taki monitor? Moze podzieli sie opiniami z
uzytkowania?
4. Jest jedna rzecz, ktora mnie wkurza - po wylaczeniu komputera na
ekranie pozostaje napis "check video cable", czy jakos tak. Myslalem, ze
po czasie zniknie ale niestety nie. Kabel jest sprawny na 100% - zreszta
sprawdzalem na innych - to samo. Pomyslalem, ze to moze od karty
graficznej i oto co sie okazalo:
- Ati R9500 AGP napis jest
- Sis 63** AGP napis jest
- S3 *** PCI napis jest
- Riva Vanta AGP napisu nie ma !!!
- Riva M64 AGP napisu nie ma !!!
O co tu chodzi??? Czy da sie jakos wyeliminowac ten wnerwiajacy napis
(poza zmiana karty na Vante lub M64 ;) )? Czy tez monitor jest uszkodzony?

Uff, dzieki za cierpliwosc. Bede bardzo wdzieczny za _kazda_ wypowiedz.

Pzdr. Slawek

---