Problem z nagrywarką - LiteOn 52/24/52 - długie

Autor: Piotr Konopka (konopka_at_klub.chip.pl)
Data: Sun 07 Sep 2003 - 19:52:28 MET DST

Witam wszystkich,

Mam następujący problem:
Do dzisiaj rana nie miałem problemów z nagrywarką (Lite-On 52/24/52,
bios 6S0F). Jednak zachciało mi się naprawić moje DVD - miałem starego
Samsunga, który nie dość że głośno rzęził, to niedawno przestał
całkowicie czytać płyty. Kupiłem DVD Lite-On 16x oraz dodatkowo myszkę
radiową. Podłączyłem wszystko w domu do kompa - teoretycznie OK, ale
chciałem nagrać sobie płytę CD i nagle - ZONK! Nero nie widzi mojej
nagrywarki.

Sprawdziłęm wszystkie podłączenia kabli, odpinałem po kolei: nowe DVD,
transmiter myszki radiowej, wszystko na nic - nie mogę nic nagrać.
Zainstalowałem poprawki do Nero zgodnie z opisem na cdrinfo.pl (co
zrobić gdy użytkownik bez praw administratora chce nagrywać) - żadnej
poprawy.

Czy macie pomysł, co można jeszcze zrobić?

Moja konfiguracja:
AthlonXP 1.6+, Soltek SL-75DRV5E, 256MB DDR, Radeon 9000, Sound Blaster
Live! Player, karta NEC USB 2.0, modem ADSL Sagem 800
Dyski (wszystkie pracują w trybie master na 4 odrębnych kanałach):
Kontroler na płycie: Maxtor 6Y080P0 80GB, Samsung SV2044D 20GB
Kontroler PCI ATA 133 Silicon Image SiI0680: Liteon CD-RW 52/24/52,
Liteon DVD 16x
WinXP

Będę wdzięczny za wszystkie rady.

Pozdrawiam,