Re: kopoty z wykrywaniem nagrywarki przez płytę ....

Autor: marcus075 (karweta_at_poczta.onet.pl)
Data: Sun 07 Sep 2003 - 09:13:05 MET DST

> Zainstalowałem w komputerze nagrywarkę LG 52x,

dobry wybór:) każdemu polecam LG:)

> płyta główna (3-4 letnia)
> oparta na chipsecie HX. Komputer przy starcie potrzebuje ok. 40-50 sek,
> aby wykryć nagrywarkę i przejść do ładowania systemu. Z czego to wynika?

wynika to zapewne z zbyt starego BIOSu płyty lub zakłuceń na taśmie
(połamane piny).

> Czy powinienem załadować nowy BIOS do płyty głównej, to nagrywarka będzie
> szybko wykrywana?

zacznij (spróbuj) wymienić taśme na nową 80 pinową, jeżęli nie pomoże to
załaduj BIOS do płyty, może pomoże

--
Pozrdawiam, marcus075
www.g10.jaworzno.edu.pl/ja/index.html - strona o mnie i moim sprzęcie