Re: Kupowanie LCD przez internet?

Autor: Janek (microstar_at_poczta.onet.pl)
Data: Sun 07 Sep 2003 - 12:26:20 MET DST

> Czy komus sie zdarzylo trafic na monitor z bad pixelem ? Czy sklepy
> internetowe robia jakies problemy przy wymianie - zaslaniajac sie ze
> niby jest to zgodne z gwarancja?
>
> Dido

Znane i dobre sklepy komputerowe mają bardzo jasno określone
warunki na jakich wykonują zobowiązania gwarancyjne. Najczęściej
są one określone przez producenta sprzętu. Jeżeli chodzi o monitory
LCD szczególnie zależy to od normy jakościowej, która jest podana
na samym monitorze, w gwarancji oraz jest cytowana przy parametrach
(opisie) danego modelu. I tak, np. niemiecka firma AG Neovo podaje, że
jej monitory opisane są normą ISO 13406-2, Klass I lub II. Gorszych klas
firma nie dopuszcza (a jest jeszcze III i IV). Klasa I nie dopuszcza dla
powierzchni
danego monitora żadnego uszkodzonego, a ni subpiksela. W klasach II, III i
IV
dopuszcza się już określoną liczbę wadliwych (martwych lub świecących na
ciemnym tle) subpikseli. Podaje to specjalna tabela. Jest to norma nie
związana
z jednym typem monitora, a przyjęta dla wszystkich monitorów LCD:
            Grupa Typ 1 Typ 2 Typ 3
            I 0 0 0
            II 2 2 5
            III 5 15 50
            IV 50 150 500

      Typ niesprawności 1: w pełni świecący piksel (kolor biały)
      Typ niesprawności 2: całkowicie nie świecący piksel (kolor czarny)
      Typ niesprawności 3: uszkodzona jedna z barw składowych (czerwona,
zielona lub niebieska), ciągle świeci lub ciągle nie świeci.

      Na jeden piksel składają się trzy kolory: niebieski, zielony,
czerwony.
      W gwarancji do mojego monitora napisano: "Monitor AG Neovo z
całkowicie uszkodzonym nawet JEDNYM pikselem
      podlega wymianie gwarancyjnej niezależnie od tego, w której części
ekranu znajduję się uszkodzony piksel. Monitory AG Neovo jako jedyne w
Polsce zostały objęte usługą, która gwarantuje klientowi 100% sprawnych
pikseli podczas zakupu. Z tej formy gwarancji klient może skorzystać w ciągu
      30 dni od daty zakupu monitora i ma prawo do wymiany monitora w
przypadku wystąpienia chociaż jednego "martwego" piksela w zakupionym
monitorze. Za uszkodzony
      piskel uznaje się piksel biały na czarnym tle lub czarny na białym tle
(oznacza to, że są uszkodzone 3 subpiksele tego samego piksela).Pozostały
okres gwarancyjny (35 miesięcy) jest zgodny z normą ISO 13406-2, która
dopuszcza pojawienie się wadliwych pikseli. Wszystkie elementy monitora
objete są 36 miesięczną gwarancją w systemie Door-to-Door, an koszt serwisu
w obie strony." Itd.

      Jak do tej pory nie mogę wypatrzeć w moim monitorze ani jednego
wadliwego piksela, ani nawet subpiksela.

      PS. Przepraszam za przydługi tekst, ale może się przyda
            potencjalnym nabywcom. Jednocześnie nadmieniam,
            że nie reprezentuję żadnej firmy sprzedającej monitory
            i celowo nie podałem nazwy firmy, w której kupiłem swój
            monitor żeby nie być podejrzanym o jej reklamowanie.
            (mogę oczywiście to podać na priv). Prawdopodobnie
            monitory innych firm, które spełniają normę ISO-13406-2
            dają takie same warunki gwarancyjne, ale trzeba o to
            pytać.

--
pozdrawiam  :)
Janek