Re: monitor CRT 19"

Autor: Sniper (sniper10000_at_f2virt.onet.pl)
Data: Fri 05 Sep 2003 - 12:36:33 MET DST

Użytkownik "Garyou" napisał:

> Szukam 19" takie, zeby przy rozdzielczosci 1600x1200
> pozwalalo na 85Hz.

Mam LG Flatrona 915 FT+ (poprzednik 900P), który w tej rozdziałce potrafi
pracować z odświeżaniem właśnie do 89 Hz (w Windowsie do 85 Hz).

Mam tylko drobne pytanko: po co ci takie parametry? Może umyśliłeś sobie, że
na 19-calowym monitorze da się pracować w tej rozdzielczości? Przecież to w
ogóle jakiś wybryk natury wychodzi. Ja pracuję w 1024x768 i uważam, że jest
to optymalna rozdzielczość do wszystkich zastosowań dla monitora
19-calowego. Można się pokusić o 1280x1024, ale w wielu przypadkach robi się
już z tego niezbyt czytelny maczek.

Inna sprawa: praca w rozdzielczości 1600x1200 z odświeżaniem 85 Hz zmusza
19-calowy monitor do ekstremalnego wysiłku. W takich warunkach elektronika
urządzeń tej klasy raczej długo nie pociągnie. Jeżeli koniecznie chcesz mieć
te swoje 1600x1200 rozglądaj się za monitorami 24" (bo IMHO 1600x1200 to
nawet na 21" za dużo) potrafiącymi wycisnąć ze 130 kHz w poziomie. Wtedy 130
kHz / 1200 (ilość linii w pionie przy 1600x1200) daje ci na maksa 108 Hz
odświeżania. Możesz wtedy ustawić nawet 90 Hz i masz pewność, że zapas
możliwości elektroniki jest na tyle duży, żeby jej nie przeciążyć. A tak,
patrząc np. na takiego Flatrona 915 FT+ masz: 107 kHz / 1200 = 89 Hz na
maksa. Ustawiając 85 Hz na dłuższy czas w tej rozdziałce skazujesz go
niemalże na pewną śmierć.

Na koniec dodam jeszcze jedną rzecz. Mam wielu znajomych, którzy
eksperymentowali z ekstremalnymi rozdzielczościami na monitorach o zbyt
małych do takich warunków kineskopach. Każdy z nich twierdził, że dla niego
to jest komfortowa praca i bluzgał mnie, gdy próbowałem namówić ich na
zmniejszenie rozdzielczości. I każdy z nich trafił w końcu do okulisty.
Wnioski wyciągnij sam...

--
Pozdrawiam,
Sniper